Blogi / Hankinnasta maksuun

Automaatio ihmisten avuksi

Manuaaliset prosessit ovat painava taakka ostoreskontran henkilöstön harteilla. Laskujen ja muiden dokumenttien kaiveleminen monista eri paikoista, sekä kulujen hyväksyminen ovat aikaa vieviä tehtäviä. Oikean hankinnasta maksuun -ratkaisun avulla ostoreskontrasi pystyy keskittymään tehtäviin, jotka auttavat yritystäsi pitämään budjetin kontrollissa, sekä parantamaan taloushallinnon toimintaa ja yleistä tehokkuutta.

Alla on muutama niistä työläistä tehtävistä jotka hankinnasta maksuun -järjestelmä voi ottaa hoitaakseen. Näin taloushallintosi voi keskittyä strategisempiin töihin, joista on hyötyä koko organisaatiolle.

Ostolaskujen käsittely

Kun ostolaskuja käsitellään manuaalisesti, koko kierto hankinnasta maksuun hidastuu. Manuaalinen käsittely sisältää sekä laskujen keräämistä useista eri paikoista, että esimiesten hyväksynnän jahtaamista. Työ on altista inhimillisille virheille; kierrossa viivästynyt ostolasku voi vaikuttaa koko prosessiin ja johtaa viivästyskorkomaksuihin.

Ostolaskujen käsittely voi olla nopeaa ja helppoa kun se hoidetaan hankinnasta maksuun -automaatioratkaisulla. Paletten ratkaisut automatisoivat ostolaskujen käsittelyn täysin, jotta ostoreskontrasi voi maksaa laskut ajallaan, välttää turhat viivästysmaksut, sekä ylläpitää hyviä toimittajasuhteita.

Ostotilausten täsmäytys

Laskujen ja ostotilausten kerääminen sähköposteista ja muista lähteistä on työläs ja pitkäveteinen prosessi ostoreskontran ja hankinnan ammattilaisille. Se vie arvokasta aikaa ja hidastaa toimittajille maksamista.

Kun ostotilaukset täsmäytetään ostolaskuihin automaattisesti, ostoreskontran tarvitsee puuttua asiaan vain poikkeavuuksien tapauksissa. Suurin osa täsmäytyksestä tapahtuu automaattisesti, jolloin poikkeavuudet voidaan selvittää tehokkaasti.

Tiedon haku

Kun ostolaskuja ja -tilauksia säilytetään ja haetaan manuaalisesti, täytyy tietoa yleensä hakea useista eri paikoista ja eri formaateissa. Tarvittavan tiedon löytäminen voi olla lähes mahdoton tehtävä.

Hankinnasta maksuun -automaatioratkaisut, kuten PaletteArena, sisältävät työkaluja jotka tuottavat tarvitsemiasi raportteja hetkessä. Helppo pääsy ostoreskontran tarvitsemiin tietoihin auttaa mittaamaan tehokkuutta, ratkaisemaan ongelmia, sekä tuottamaan tarkkoja ennusteita. Kun kaikki hankinnan analytiikka on saatavilla, on organisaatiolla vankka asema neuvotella hintoja ja ehtoja, sekä mahdollisuus määrittää KPI -mittareita ja mitata suoritusta niitä vasten.

Automatisoimalla taloushallinnon ja hankinnan prosessit, voi ostoreskontra keskittyä liiketoiminnan kasvua tukeviin strategisiin tehtäviin. Paletten hankinnasta maksuun -ratkaisu voi käsitellä aikaa vievät ja virheille alttiit tehtävät automaattisesti, josta on hyötyä koko organisaatiolle. Lisäksi ratkaisuun pääsee kätevästi helppokäyttöisen, selaimessa toimivan käyttöliittymän kautta, joko toimistolla tai sen ulkopuolella.

Lue lisää taloushallinnon prosessien automatisoinnin tuomista hyödyistä: Maksimoi hankinnasta maksuun -investointisi hyöty KPI-mittareiden avulla

Printtaa tai jaa Julkaisupäivä: 2018-03-09