CASE

Bravedo kehittää toimintaansa Paletten ratkaisujen avulla

Bravedo on suomalainen, useilla työelämään liittyvillä toimialoilla vaikuttava yritysyhteisö. Vuonna 1999 perustetun yrityksen liikevaihto oli 550 Meur vuonna 2018 ja se työllistää noin 7500 henkilöä.

Toimintaa on toimintaa 11 maassa. Bravedo rakentaa räätälöityjä ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka luovat asiakkaille kasvun ja kehittymisen edellytyksiä.

Bravedon (ent. Barona Group) liiketoiminnan voimakkaan kasvun vuoksi taloushallintoon tarvittiin automatisointia. Haasteena oli yhdistää kaikki yhtiöt samaan ratkaisuun ja saada toiminnalle selkeät pelisäännöt. Konsernin edellinen laskuautomaatioratkaisu ei enää täyttänyt kasvun edellyttämiä vaatimuksia, ja käyttöön haluttiin nykyaikainen, joustava uuden teknologian ratkaisu.

Ratkaisut

Bravedon yhtiöissä on nyt käytössä ostolaskujen kierrätysratkaisu yhdistettynä sopimusmoduuliin, joka täsmäyttää toistuvaislaskut suoraan sopimuksiin. Konserni otti käyttöön myös Paletten mobiiliratkaisun, mikä mahdollistaa laskujen käsittelyn älypuhelimella, tabletilla tai kannettavalla tietokoneella.

Hallittua kasvua

Bravedo muodostuu 64 erillisestä juridisesta yhtiöstä. Konserni on kasvanut voimakkaasti viime vuosina ja kasvu jatkuu. Konsernissa liikkuu vuositasolla noin 100 000 ostolaskua. Muutokset tehtiin kerralla kaikkiin yhtiöihin ja talousprosesseja hallitaan nyt keskitetysti. Yhtiöiden ostoreskontra ja taloushallinto olivat tiiviisti mukana muutoksen suunnittelussa. Konsernissa haluttiin keskittyä oikeisiin asioihin automatisoinnin avulla. Yhtiöissä on nyt käytössä ostolaskujen kierrätysratkaisu yhdistettynä sopimusmoduuliin, joka täsmäyttää toistuvaislaskut suoraan sopimuksiin ilman manuaalista käsittelyä.

”Halusimme täysin reaaliaikaisen raportoinnin, sillä haemme sisäistä tehokkuutta. Tarvitsimme ratkaisun, joka tuo läpinäkyvyyden taloushallintoomme. Ajoimme prosessejamme aiemmin aivan sokkona, mutta nyt tiedämme mitä tapahtuu ja pystymme reagoimaan nopeasti.”

Pasi Vilhunen, CFO, Bravedo

Läpinäkyvät prosessit
Nyt prosessit ovat läpinäkyviä, prosessin ohjaukseen on työkalut ja raportit ovat selkeitä. Laskun keskimääräinen kiertonopeus on lyhentynyt 16 päivästä 4 päivään. Prosessin läpinäkyvyys auttaa purkamaan pullonkauloja, tasaamaan työkuormaa sekä ohjaamaan toimintaa aktiivisesti. Työkuormaa pystytään tarkastelemaan henkilötasolla ja tietoa saadaan nopeasti raportointiin sekä johtamiseen.

”Automatisoinnin ansiosta pystymme keskittymään omaan toimintaamme ja kehittämään sitä edelleen. Haluamme olla työssämme innovatiivisia ja ketteriä. Edellytämme samaa myös omilta toimittajiltamme. Yhteistyö Paletten kanssa on sujunut hyvin ja arvostamme Paletten kykyä vastata tarpeisiimme nopeasti”

Pasi Vilhunen, CFO, Bravedo

Bravedo

Asiakas:  Bravedo

Toimiala:  Konsultointi

Toimialue:  Suomi + 10 muussa maassa

Järjestelmä:  Microsoft Dynamics NAV

Laskuja/vuosi:  80 000

Työntekijöitä:  7500 (2020)

Automatitoitu
prosessi
:  Ostolaskujen käsittely ja hyväksynnän työnkulku

Lue lisää asiakaskertomuksia

Case: Technopolis ottaa Paletten käyttöön kaikissa toimipisteissään 7 eri maassa

Technopolis vuokraa ja hallinnoi korkealaatuisia työympäristöjä. Technopolis tehostaa ostolaskujen käsittelyä, sekä nostaa prosessin automaatioastetta osana merkittävää Business Platform uudistusta. Tulevaisuudessa Technopolis tulee käsittelemään kaikki ostolaskunsa Paletten kautta – riippumatta siitä missä maassa toiminta sijaitsee.

Oletko valmis ottamaan seuraavan askeleen?

Kerro mitä ongelmia haluaisit ratkaista