PostNord etsi käyttäjäystävällistä ja nopeaa ratkaisua ostolaskujen käsittelyyn

PostNord etsi käyttäjäystävällistä ja nopeaa ratkaisua ostolaskujen käsittelyyn

PostNord on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja. Konserni tavoittaa 25 miljoonaa kotitaloutta ja 2,5 miljoonaa yritystä. Vuonna 2019 konsernilla oli 29 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Suomessa Postnord työllistää 238 henkilöä. Konsernin emoyhtiö on ruotsalainen julkinen yhtiö, ja sen pääkonttori sijaitsee Solnassa.

PostNord Oy etsi uutta ratkaisua yrityksen ostolaskujen käsittelyyn, sillä vanhan järjestelmän käyttökokemus ja automaatiomahdollisuudet eivät täyttäneet yrityksen nykyisiä tarpeita. Kilpailutuksen jälkeen PostNord valitsi Paletten ostolaskujen käsittelyratkaisun.

PostNordin Account Specialist ja Palette-projektin päällikkö Marjo Jokilaakso kertoo, että Paletten valintaan vaikutti etenkin ratkaisun käyttäjäystävällisyys ja mobiili käyttöliittymä:

”Palette on helppokäyttöinen, kätevä ja nopea ratkaisu, joka on juuri sitä mitä me tarvitsemme. Ratkaisu on myös mobiili ja käyttäjämme voivat nyt hyväksyä laskuja kännykällä.”

PostNord otti ratkaisun käyttöön helmikuussa 2021. Palette integroitiin yrityksen ERP-järjestelmä SAP:iin. Paletten avulla ostolaskujen käsittelystä on tullut nopeampaa ja selkeämpää, mikä näkyy organisaatiossa:

”Olemme ostoreskontrassa saaneet paljon palautetta laskujen tarkastajilta ja hyväksyjiltä, kuinka paljon paremmin ja luotettavammin Palette toimii ja että sitä on ilo käyttää. Yksi tarkastaja sanoi rakastavansa Palettea, koska kaikki toiminnot ovat helpottuneet,” kommentoi ostoreskontran työntekijä.