Tehokas hankinnasta maksuun -prosessi

Säästä aikaa ja rahaa koko organisaatiolle. Kontrolloi, hallinnoi ja automatisoi prosesseja – aina hankinnasta maksuun.

250,000+ Käyttäjää

Yli 3,500 asiakasta maailmanlaajuisesti

Mikä hankinnasta maksuun -prosessi on?

Hankinnasta maksuun -prosessi (engl. Purchase-to-pay, P2P) tarkoittaa epäsuorien ostojen ja hankintojen käsittelyyn vaadittavia toimenpiteitä. Prosessi alkaa yrityksen sisällä hankinnan tarpeen tunnistamisesta ja päättyy laskun maksamiseen.

Tämä sisältää:

  • Ostotilauksen tekeminen
  • Ostotilauksen hyväksyminen
  • Ostaminen
  • Ostotilaustäsmäytys
  • Maksaminen

Epäsuorat ja suorat hankinnat

Puhuttaessa hankinnoista, useimmille tulee ensimmäisenä mieleen yritysten tekemät suorat hankinnat, kuten raaka-aineet ja muut suoraan liiketoimintaan vaikuttavat hankinnat. Epäsuorat hankinnat, kuten toimistotarvikkeet, välttämättömät palvelut tai laitteiden huolto, auttavat puolestaan yritystä pyörittämään päivittäistä toimintaansa.

Me automatisoimme epäsuorien hankintojen prosesseja.

Hankinnasta maksuun -kokonaisratkaisu

Paletten hankinnasta maksuun -ratkaisu on laaja kokonaisuus joka tehostaa koko hankinnasta maksuun -prosessia. Me autamme yritystänne valitsemaan juuri ne osat, joita yrityksenne tarvitsee. Älä maksa turhasta.

Hankintojen hallinta – kuin verkkokauppa

Paletten avulla henkilökunta pystyy tilaamaan oikeat tavarat, oikeilla hinnoilla ja oikealta toimittajalta verkkokauppamaisesta ympäristöstä.

Hyväksy hankinnat ennen ostoa

Ostolaskujen tapaan myös hankinnat hyväksytään määritetyn työnkulun mukaisesti – ei enää villiä ostamista!

Ostotilausten täsmäytys

Kun ostolasku saapuu, se täsmäytetään ostotilaukseen, tiliöidään ja hyväksytään automaattisesti. Järjestelmä havaitsee virheet.

Sopimusten ja toistuvaislaskujen hallinta

Mikäli hankinnat perustuvat sopimukseen, ostolaskut voidaan täsmäyttää myös sopimuksen mukaan täysin automaattisesti. Laskuille voidaan kätevästi määrittää hyväksyttyjä poikkeamia.

Esittelyvideo

Ostolaskut, hankinnat ja sopimukset yhdessä järjestelmässä.

Ratkaisun hyödyt

Paletten avulla henkilökunta voi tehdä hankintoja verkkokauppamaisessa ympäristössä, missä näkyvät vain ne tuotteet ja toimittajat, jotka on hyväksytty yrityksen puolesta.  Järjestelmä luo automaattisesti ostotilauksen ja lähettää sen toimittajalle – kunhan ostotilauspyyntö on ensin hyväksytty yrityksen sisällä. Luotu ostotilaus täsmäytetään myöhemmin saapuvaan ostolaskuun automaattisesti, eikä lasku vaadi käsittelyä lainkaan.

Mikäli yrityksellä on paljon toistuvia laskuja, kuten esimerkiksi sähkölasku, ne voidaan puolestaan täsmäyttää suoraan sopimuksiin.

Maksimoi laskujenkäsittelyn automatisointi täsmäyttämällä ostolaskut ostotilauksia tai sopimuksia vastaan. Käsittele vain poikkeamat ja säästä aikaa muille töille.

Oikean järjestelmän ansiosta sekä johdon että työntekijöiden on helpompi käsitellä hankintoja, laskuja ja kuluja. Samalla taloushallinnon ja hankintaosaston hallinto vähenee.

Hyväksy ostolaskun sijasta ostotilausehdotus ja ota täysi kontrolli kustannuksista ennen tilauksen tekemistä!

Ratkaisun tärkeimmät ominaisuudet

Älä enää odota yllättäviä laskuja – tarkista ja hyväksy ostotilauksia ennen tilausten tekemistä. Käyttäjäystävällisen hankinnasta maksuun -järjestelmän avulla ohjaat hankintoja kohti valittuja toimittajia, mikä vähentää kustannuksia ja hankintaprosessiin käytettyä aikaa.

Kun hankintaosaston aikaa säästyy,  he voivat käyttää enemmän aikaa strategisiinn tehtäviin, kuten edullisien sopimuksien neuvotteluun.

Ratkaisun avulla organisaatio saa käyttöönsä arvokasta dataa. Paletten edistyneiden analysointi- ja raportointitoimintojen avulla on helppo työskennellä tärkeiden avainlukujen kanssa.

SaaS-ratkaisu

Pilvipalvelumme avulla saat kustannustehokkaan, turvallisen ja skaalautuvan ratkaisun ilman suuria laitteistoinvestointeja. Käyttö, huolto ja päivitykset sisältyvät Paletten teknisten asiantuntijoiden tehtäviin.

Hankinnasta maksuun -pilviratkaisumme sisältää kaikki toiminnot, joita tarvitaan koko prosessin automatisointiin – maksat vain käyttämistäsi osista.

Automatisoi ensin ostolaskujen käsittely ja lisää sitten automaatiota hankintoihin ja sopimuksiin.

Case: Hartela valitsi Paletten hankinnasta maksuun -ratkaisun

Hartela on suomalainen vuonna 1942 perustettu perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Hartela on rakentanut koteja, toimitiloja ja alueita jo yli 75 vuotta.

Lue mitä asiakkaamme kertovat

Technopolis valitsi Palette Softwaren toimittamaan ostolaskujen käsittelyratkaisun
Technopolis vuokraa ja hallinnoi korkealaatuisia työympäristöjä. Yritys on aloittanut matkansa Oulusta, vanhasta meijerirakennuksesta vuonna 1982.
Hartela valitsi Paletten Hankinnasta maksuun -ratkaisun
Miten Paletten hankinnasta maksuun -ratkaisu toimii projektiluontoisella rakennusalalla, ja mitä Paletten avulla voidaan saavuttaa?
Lindström valitsi Paletten kansainväliseksi ratkaisuksi ostolaskujen käsittelyyn ja hankintaan
Lindström halusi yhtenäistää ostolaskuprosessiaan kansainvälisesti nykyaikaisella ratkaisulla, sekä tehostaa hankintojen hallintaa.

Oletko valmis ottamaan seuraavan askeleen?

Kerro mitä ongelmia haluaisit ratkaista