Kustannusanalyysi – selkeä yleiskatsaus
Paletten avulla saat helposti kokonaiskuvan hyödyllisistä avainluvuista. Tunnistat organisaation pullonkaulat ja mahdollisuudet kustannustehokkuuden parantamiseen.
Paletten avulla saat helposti kokonaiskuvan hyödyllisistä avainluvuista. Tunnistat organisaation pullonkaulat ja mahdollisuudet kustannustehokkuuden parantamiseen.
Palettessa saat täyden näkyvyyden ostolaskuihin ja hankintoihin niiden kaikissa vaiheissa.
Ostolaskut
Palette on luotu ostolaskuja varten – me ymmärrämme mitä raportteja ja lukuja haluat nähdä. Palette tuo organisaatiolle käyttöön täydellisen yleiskuvan laskuista ja parantaa taloudellisen raportoinnin laatua. Pystyt selkeästi näkemään, mitkä maksut liittyvät mihinkiin toimittajaan, tiliin ja projektiin.
Hankinnat
Jos yrityksessä on käytössä myös Paletten hankintaratkaisu, saat erittäin hyvän näkyvyyden myös yrityksen spend-dataan, eli mitä organisaatiossa ostetaan, keneltä ja millä hinnalla. Pureudu toimittajatietoihin, täsmäytystilastoihin sekä hankintoihin, ja paranna hankinnasta maksuun -prosessia entisestään. Kaikki tiedot ovat helposti vietävissä esimerkiksi Exceliin.
”Halusimme täysin reaaliaikaisen raportoinnin, sillä haemme sisäistä tehokkuutta. Tarvitsimme ratkaisun, joka tuo läpinäkyvyyden taloushallintoomme. Ajoimme prosessejamme aiemmin aivan sokkona, mutta nyt tiedämme mitä tapahtuu ja pystymme reagoimaan nopeasti.”
Pasi Vilhunen, CFO, Bravedo
Palette sisältää dashboard-näkymän, joka antaa reaaliaikaisen yleiskuvan kaikista yrityksen ostolaskuista. Yleisnäkymästä näkyy, kuinka monta laskua järjestelmässä on parhaillaan käsiteltävänä ja mikä niiden tila kulloinkin on.
Koontinäytöstä näet myös tärkeimmät avainluvut, kuten keskimääräisen käsittelyajan kussakin roolissa, verkkolaskujen määrän tai tietyllä aikavälillä erääntyvät maksut. Näin saat helposti tietoja pullonkauloista, kustannussäästömahdollisuuksista ja laskujen käsittelyn vaikutuksesta maksuvalmiuteen
Paletten ostolaskujen käsittelyratkaisu sisältää erittäin monipuolisen raportointityökalun, esimerkiksi mitkä maksut liittyvät mihinkiin toimittajaan, tiliin ja projektiin.
Palettessa on laajat mahdollisuudet erilaisten raporttien luomiseen. Työntekijät voivat luoda mieleisensä raportit, ja tallentaa ne seuraavaa kertaa varten. Raportteja ei tarvitse luoda joka kerta uudelleen. Kaikki raportit sisältävät yhteenvedon, josta voidaan tarkastella eri tapahtumia yksityiskohtaisesti ja raportit voidaan siirtää myös esimerkiksi Exceliin. Palettessa on aito Excel-tuki.
Yleisnäkymästä näet, kuinka monta laskua on parhaillaan käsiteltävänä ja mikä niiden tila kulloinkin on.
Data nähtävissä visuaalisesti.
Työntekijät voivat luoda mieleisensä raportit, ja tallentaa ne seuraavaa kertaa varten.
Paletten hankintaratkaisun avulla henkilökunta voi tehdä hankintoja verkkokauppamaisessa ympäristössä, missä näkyvät vain ne tuotteet ja toimittajat, jotka on hyväksytty yrityksen puolesta. Järjestelmä luo automaattisesti ostotilauksen ja lähettää sen toimittajalle – kunhan ostotilauspyyntö on ensin hyväksytty yrityksen sisällä.
Miksi se on tärkeää?
Nyt yrityksellä on käytössään spend-dataa, eli kuinka paljon ja mitä miltäkin toimittajalta on tilattu. Tätä dataa voidaan hyödyntää monenlaiseen raportointiin ja analysointiin. Datan avulla voidaan esimerkiksi selvittää merkittävimmät toimittajat tai tekeekö yritys päällekkäisiä hankintoja useilta toimittajilta, jotka kannattaisi keskittää.
Hankintaratkaisun avulla saat paremman näkyvyyden organisaation kuluihin. Spend-datan avulla voit neuvotella parempia sopimuksia toimittajiesi kanssa ja pystyt tunnistamaan tilanteet, joissa olisi hyvä harkita vaihtoehtoisia toimittajia.
Pureudu toimittajatietoihin, täsmäytystilastoihin ja hankintoihin ja paranna hankinnasta maksuun -prosessia entisestään. Kaikki tiedot ovat helposti vietävissä esimerkiksi Exceliin
Hartela on suomalainen vuonna 1942 perustettu perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Hartela on rakentanut koteja, toimitiloja ja alueita jo yli 75 vuotta.
Kerro mitä ongelmia haluaisit ratkaista